lade | WEB Magazine, de la Espriella

It's focusing on gourmet, Hamamatsu-Shi, Shizuoka、Overseas travel、To deliver the lifestyle information such as design WEB Magazine alleys

Home made-.、Home made-.、Waiting for the warm home ♪ House pot and Chilean wine

2013/12/10

_RIZ0018

The other day "WINE BOUTIQUE PANIER hamakita shop」さんで購入したデイリー用のリーズナブルなワインたちを少しずつ我が家のおうちごはんに合わせて紹介していくコーナー第2弾。Future、シリーズ化していきます(笑)この日はぐっと気温も下がり冬らしい日を迎えました頭によぎる想いはあのフレーズばかり・・・「帰りた~い、Home made-.、温かい我が家が待っている♪」。So、セキスイハイムのあったかハイムの歌が阿部寛さんの優しい顔と共に浮かぶのですとくれば我が家のおうちごはんは迷わず鍋に決定ですそんな鍋料理に合うワインなんてあるの!?と疑問に思っていたのですが・・・ありました!ありました!

「バルコ ヴィエホ シャルドネ 2012」チリ 白 750ml 945円

1992年設立のチリの新しいワイナリー年産98万ケースと家族経営の自社元詰ワイナリーとしてチリでは最大規模コルチャグア・ヴァレーの西端にあるD・Oマルチグエに位置しコルチャグア・ヴァレーに約2.000haロントゥエ・ヴァレーに約500haの合計2,500haの畑を所有しています。2001年には25,000ケースだった出荷量が2005年には236,000ケースに到達する程急速に輸出市場で伸ばしている生産者で現在は認証取得を目指して有機栽培実践しておりコスパの高いワインがここから多く生産されています爽やかな柑橘系の香りとやわらかな果実のコクエスニック料理海老春巻きや餃子鍋料理に合わせると良いでしょう♪

_RIZ0016

「鶏軟骨入り団子の地鶏だしの塩鍋」

_RIZ0019

「胡瓜ミニトマトの浅漬け柚子大根」 箸休めにいただきます♪

_RIZ0034

スーパーで坂本龍馬の写真が入った「軍鶏系地鶏だし」の鍋の素を見付けました鍋大好きなわたし達夫婦は塩系が大好物でもっぱら多く「塩」の一文字で迷わずノックアウトされることがしばしば(笑)高知産の生姜が隠し味とされておりさっぱりと仕上げているのが売りとのこと割と濃い味に感じたので後半は出汁で薄めてみました湯布院「鍵屋」の柚子胡椒を少量加えながらいただくととても美味しいスープ。The ingredients、Chinese cabbage、Bean sprouts、Potherb mustard、Carrot、Shimeji mushrooms、えのき茸土葱もめん豆腐鶏軟骨入り団子どの食材も美味しいのですが中でもヒットした具材は長野県産のミネラル栽培の土葱とても太く火を入れれば入れるほど甘くてねっとりとした食感で最高です。Up to now、鍋といえば焼酎か日本酒でしたがワインでも合うものがあるんですね新しい発見です♪

You can buy wine today ↓ ↓ ↓

WINE BOUTIQUE PANIER wine boutique Hairbow hamakita shop
Hamamatsu, hamakita-Ku, precious cloth proposal 1,200 pre-leaf walk hamakita 1F TEL:053-489-6145
Hours of operation:9:30-21:30Closed on Mondays:Free
http://www.wb-panier.com/

_RIZ0137


Shizuoka Prefecture West Center packed with information on gourmet restaurants in Tokyo, Nagoya and overseas!
Food log version caches to currently provides information on gourmet restaurants in more than 700。
<kakesta>
http://tabelog.com/rvwr/kakesta/
Events and cuisine photo WEB album
See the photo album has been taking a Google Photo of lade。
lade Photo album
https://plus.google.com/u/0/collection/w6LhRB

Enjoy Italy wine and seasonal ingredients the oysters and mushrooms home House dinner Maserati sakurayama visit new Ghibli delivery starting December
Enjoy Italy wine and seasonal ingredients the oysters and mushrooms home House dinner
Maserati sakurayama visit new Ghibli delivery starting December

Reply

CAPTCHA


lade - life style web magazine | lade - Lifestyle WEB magazine | Company Profile | Google
copyright (C) 2013 lade. All rights reserved. I will strictly prohibited unauthorized copy or reproduction of published articles, images