lade | WEB Magazine, de la Espriella

It's focusing on gourmet, Hamamatsu-Shi, Shizuoka、Overseas travel、To deliver the lifestyle information such as design WEB Magazine alleys

Joined the Alumni Association in the elementary school was held in the 'full House' went back to Toyama!

2013/08/11

_RID0003

今年のお盆は10日より実家の富山へ帰省することにしましたいつもであれば東名高速から東海北陸道を通って4時間程度で規制できるのですがお盆ということもあり渋滞を心配していたら運が悪いことに三ケ日や豊川で事故があったようでものすごい渋滞に(汗)それを回避しようと三ケ日から下道で豊橋の方へ抜けて岡崎から東名に乗る選択をしたのですがみなさん考えることが同じで結局こちらも混んでました(泣)ということで午前10時に出発してトロトロ渋滞にはまりながら富山についたのはなんと17時半。7時間半も帰省にかかってしまいました

さて10日に早く帰省したのは夜に僕が通っていた上市町の相ノ木小学校の同窓会に参加するためです向かったのは総曲輪という富山のアーケード商店街近くのフルハウス富山市の中心街に店を構えられてから38年と老舗階段を上がって扉を開けるとそこは居空間カントリー調の落ち着いた店内に流れるBGMはビートルズ何十年も変わらないスタイルで地元の人に愛されているお店のようですお料理はカジュアルな洋食を中心にラインナップされていて今回はパーティーコースでサラダやパスタメインなどをみんなでシェアしました中でもすごく長いソーセージが印象的で60cmくらいありましたよ!

_RID0007

数年前から始まった同窓会ですがなかなかタイミングが合わずに参加できてなかったのですが今回初めて参加することに今回参加したのはゆきおじょうたひろのりとしきりゅたろうくにかひとみみさと、Aya.、Miyuki、そして遅れてけんいちが来たので僕も含めてで12人。20年数年ぶりに小学校の同級生に会ったのですがみんな面影がありますね!唯一ひろのりがかなり変わっていて最初はわかりませんでした(笑)かなり小さな小学校だったためクラス替えもなく6年間同じメンバーで一緒に生活していたのでみんなの記憶も鮮明で昔話に花を咲かせていましたねほんとはいつものように写真をたくさん撮りたかったのですがバッテリーがほとんどなくこの集合写真を撮ってバッテリーが切れてしまいました(泣)また冬にも開催するという話だったので次回もぜひ参加しようと思います!

フルハウス
富山県富山市総曲輪3-2-7 TEL:076-425-7746
Hours of operation:18:00~ 26:00 Closed on Mondays:Open every day
http://www4.hp-ez.com/hp/fullhouse076/page8

富山県富山市総曲輪3-2-7

Shizuoka Prefecture West Center packed with information on gourmet restaurants in Tokyo, Nagoya and overseas!
Food log version caches to currently provides information on gourmet restaurants in more than 700。
<kakesta>
http://tabelog.com/rvwr/kakesta/
Events and cuisine photo WEB album
See the photo album has been taking a Google Photo of lade。
lade Photo album
https://plus.google.com/u/0/collection/w6LhRB

The return to the Toyama's hatsu、Schedule notice ABURI DINING OAZY and AJI sogawa shop flush of fresh sashimi in Toyama and seasonal seafood Tavern dining
The return to the Toyama's hatsu、Schedule notice
ABURI DINING OAZY and AJI sogawa shop flush of fresh sashimi in Toyama and seasonal seafood Tavern dining

Reply

CAPTCHA


lade - life style web magazine | lade - Lifestyle WEB magazine | Company Profile | Google
copyright (C) 2013 lade. All rights reserved. I will strictly prohibited unauthorized copy or reproduction of published articles, images