lade | WEB Magazine, de la Espriella

It's focusing on gourmet, Hamamatsu-Shi, Shizuoka、Overseas travel、To deliver the lifestyle information such as design WEB Magazine alleys

Chinese food momoka flesh and give stamina balance of vegetables dinner

2014/01/23

IMG_2332

Speaking of Chinese Bush Clover Hill、2013年8月でOPENして丸7年を迎えた「Chinese hundred flowers"Mr.。Uenishi town 'Chinese cuisine IBE"With the、中華料理の名店で現在は京都に移転された「静華-せいか-」さん出身の兄弟弟子にあたります。The shops here are Palazzo chef Matsushita-Kun and his wife Momo-Chan 2、予約で忙しい平日や週末にはホールにバイトの方がテキパキと動いてくれる姿が見えますこちらは開店と同時に待つことも多いので予約をしておくのがベストですいつもカウンター席を利用するわたし達は人の入り具合を見計らって入店しています。Oh yes、百華さんは忙しい時間帯の電話応答はほぼいたしません予約電話をしても繋がらなくて嫌な思いをされた方も少なくないはず実際問題人手が足りてないといった感じですが直接来店されている方を優先しているがゆえのこと手を休めているわけでもなく動き回る姿を見ているとつい電話に出てあげたくなっちゃいますけどね(笑)この日の夜も17時半からのお客様で1回転した19時半を回る頃、2回転目のお客様であっという間に満席です!平日の夜に2回転もするお店はそうそうにないでしょうね!

_RIZ0014

この日のお勧めボードメニュー昨年の年末に来店して以来で新年明けてからは初の来店となります新しいメニューが気になりますね♪

_RIZ0017

「鶏肉のパリパリ揚げ」1,260円

鶏肉の皮目に水飴を塗りオーブンでじっくりと焼き上げるようで出来がありまでに20分ほど時間を要します北京ダックの皮のようにカリッカリの食感が楽しめる1品お好みで七味と塩またはレモンをかけていただきます箸休め的な存在で添えられた野菜とフルーツ(林檎と苺)鶏料理は他にもわたし達お気に入りの「サクサク揚げ」もありますよ♪

_RIZ0015

「餃子8個」420円

百華さんの餃子は野菜たっぷりの甘めの餃子です奥様のモモちゃんが焼くのですが今回の焼き加減は油が多かったのか揚げ餃子みたいになってました(笑)

_RIZ0019

「スタミナ丼」800円

カウンター席で隣のお兄さんが美味しそうに食べているのを見て思わずわたし達もオーダーしました旬野菜をたっぷりと豚ロース肉とニンニクの芽が入った豪快なスタミナ丼ですタレは少々甘め百華のシェフ松下くんは「リーズナブルで美味しくボリュームたっぷり!」がモットーなのでたくさん食べる方には非常に有難いお店です。However,、わたし達の希望としては量は少なくしてくれても良いので、1品1品ブレない味わいが欲しいところこんなこと書いたら松下くんに怒られるかな!?(笑)

Chinese hundred flowers
Address:浜松市中区萩丘2-40-5 TEL:053-476-9110 Closed on Mondays:Monday
Hours of operation (Tue-sat) 11:30-14:00 17:30-22:00 (Sun.) 11:30-14:00 17:30-21:00(L.O)

Hamamatsu-Shi Naka-ku Hagi Hill 2-40 -5

Shizuoka Prefecture West Center packed with information on gourmet restaurants in Tokyo, Nagoya and overseas!
Food log version caches to currently provides information on gourmet restaurants in more than 700。
<kakesta>
http://tabelog.com/rvwr/kakesta/
Events and cuisine photo WEB album
See the photo album has been taking a Google Photo of lade。
lade Photo album
https://plus.google.com/u/0/collection/w6LhRB

The nights in modern located in Prato close enough to the center of Florence "Hotel da Tini" Held wedding facility to open in the Viola, "Porte-Bonheur' Partner Conference!
The nights in modern located in Prato close enough to the center of Florence "Hotel da Tini"
Held wedding facility to open in the Viola, "Porte-Bonheur' Partner Conference!

Reply

CAPTCHA


lade - life style web magazine | lade - Lifestyle WEB magazine | Company Profile | Google
copyright (C) 2013 lade. All rights reserved. I will strictly prohibited unauthorized copy or reproduction of published articles, images